Cookies og personopplysninger

SPØRSMÅL OG SVAR OM INFORMASJONSKAPSLER

Hva er informasjonskapsler? Hva brukes de til?
En informasjonskapsel er en liten tekstfil som lagrer informasjon om surfeaktivitet og lagres på datamaskinen din. Denne informasjonen brukes for å tilpasse siden basert på hvordan du bruker den, men også for at Sports International AB skal kunne forbedre nettstedet vårt og gjøre det mer brukervennlig. Sports International AB deler ikke informasjonen med tredjeparter.

Google Analytics
På Sports International ABs nettsted bruker vi Google Analytics for å samle statistikk om hvordan våre besøkende bruker siden. Informasjonen som samles inn og lagres i nettleseren din er anonym, og vi kan se antall besøkende, hvor de kommer fra, og hvilke sider de besøker. Informasjon om hvilke nettsteder eller lenker besøkende kommer fra, lagres i opptil seks måneder. Sports International AB bruker også sesjonskapsler, en type tidsbegrensede informasjonskapsler, som lagrer informasjon så lenge du er aktiv på siden. Etter 30 minutters inaktivitet vil en ny sesjon starte hvis du går inn på siden igjen. Les mer om Google Analytics sikkerhetspolicy på: www.support.google.com

Slå av informasjonskapsler
Hvis du ikke ønsker at Sports International AB skal lagre informasjon om surfeaktivitet, kan du slå av informasjonskapsler i nettleseren din.
Slå av informasjonskapsler for Internet Explorer www.support.microsoft.com
Slå av informasjonskapsler for Firefox www.support.mozilla.org
Slå av informasjonskapsler for Google Chrome www.support.google.com
Slå av informasjonskapsler for Safari www.support.apple.com

Vil du vite mer om informasjonskapsler?
Les mer på Post- og teletilsynets side om informasjonskapsler: www.pts.se

SPORTS INTERNATIONAL AB TAR VARE PÅ DINE PERSONOPPLYSNINGER

Behandling av personopplysninger
Når du er i kontakt med oss på Sports International AB, enten via telefon, skjema eller nettside, kan personopplysninger bli overført. Dine personopplysninger kan bare behandles hvis du har godkjent dette eller hvis det er støtte i personvernforordningen (GDPR) eller annen lov. Formålet med GDPR er å forhindre krenkelse av personvern gjennom behandling av personopplysninger.

Du godkjenner håndtering av opplysninger
Vi ønsker å gjøre det enkelt for deg som kunde å komme i kontakt med oss på Sports International AB. Når du kontakter oss på telefon eller via nettsiden, vil vi be om samtykke til å lagre dine opplysninger.

Hva er egentlig personopplysninger?
Personopplysninger er all informasjon som på en eller annen måte kan knyttes til deg som person. Dette kan være opplysninger som navnet ditt, personnummeret ditt eller for eksempel telefonnummeret ditt. I tillegg er bilder en form for personopplysning hvis du tydelig kan identifiseres på bildet.

Hvordan behandler vi personopplysninger?
Ifølge personvernforordningen er innsamling, registrering, spredning og behandling noen eksempler på behandling av personopplysninger. Alt vi gjør med dine opplysninger omfattes av det GDPR kaller behandling av personopplysninger. Dette betyr at Sports International AB alltid behandler dine personopplysninger med respekt for personvernet ditt.

Når behandler vi dine personopplysninger?
Vi registrerer dine personopplysninger når du for eksempel sender e-post eller et skjema til oss. Det kan også være når du gir opplysninger på telefon eller velger å abonnere på et nyhetsbrev. Ved slike anledninger kan vi trenge å lagre informasjon i arkivene våre. Mottakerne som kan komme til å behandle personopplysninger, er Sports International AB og samarbeidspartnere.

Markedsføring til deg
Hvis du ikke ønsker at dine personopplysninger skal brukes til direkte markedsføring, gir du oss beskjed skriftlig, og du vil ikke motta ytterligere markedsføring.

Du har rett til å bli informert
Du har rett til å få vite om Sports International AB behandler dine personopplysninger og hvorfor vi gjør det. En gang i året kan du kostnadsfritt få informasjon om hvordan dine personopplysninger behandles av oss og hvilken type opplysninger som er involvert. For å få denne informasjonen må du selv skrive til oss på papir og signere med din signatur, og da har du rett til å få svar innen en måned.

Verdt å tenke på
Hvis du bruker sosiale medier som for eksempel Facebook eller Twitter for å komme i kontakt med oss? Tenk da på at informasjonen samt personopplysninger alltid overføres til tredjepart, det vil si selskapet eller organisasjonen som driver det sosiale mediet. Derfor anbefaler vi at du ikke sender sensitiv informasjon til oss via sosiale medier.

Vil du vite mer om personvernforordningen (GDPR)?
Besøk Datatilsynets nettside www.datainspektionen.se

REKLAMASJON

8.1 Reisende kan bare påberope seg feil i de avtalte tjenestene hvis de innen rimelig tid etter at de har oppdaget eller burde ha oppdaget feilen, informerer arrangøren eller forhandleren om feilen. Dette bør skje så snart som mulig og om mulig på reisemålet. Ved fastsettelse av eventuell prisavdrag eller erstatning for skader, tas det hensyn til tidspunktet da den reisende reklamerte, og om en slik melding ville ha betydd at arrangøren kunne ha rettet opp feilen.
8.2 Uten hinder av punkt 8.1 kan den reisende påberope seg feil hvis arrangøren eller forhandleren har handlet grovt uaktsomt eller i strid med god tro og ære.